МО КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ

Косар

Марічка Юріївна

заступник директор з виховної роботи, голова методичного об'єднання класних керівників

Науково-методична проблема, над якою працює методичне об’єднання класних керівників:

У 2021 – 2022 навчальному році методичне об’єднання класних керівників розпочинає роботу над новим проблемним питанням «Морально-духовний розвиток та соціалізація особистості через організацію особистісно-орієнтованого креативного простору» та вирішенням першочергових завдань виховання учнів в умовах творення Нової української школи .

Головним завданням у роботі методоб’єднання класних керівників є:

- систематичне вдосконалення рівня професійної майстерності класного керівника;

- стимулювання до педагогічної творчості та майстерності;

- впровадження інноваційних педагогічних технологій;

- орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм;

- активне використання сучасних педагогічних та інформаційних технологій, спрямованих на розвиток самостійності, творчості, активності дітей;

- виховання громадянина України, готового до свідомого життєвого вибору, трудової діяльності та громадянської активності.

МЕТОДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ


Методичне об’єднання класних керівників – це структурний підрозділ внутрішкільної системи управління виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класних керівників.

1.Основні завдання методичного об’єднання класних керівників.

1.Підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників з питань психології та педагогіки.

2.Забезпечення реалізації єдиних принципових підходів до виховання і соціалізації учнів.

3.Озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями щодо форм і методів роботи.

4.Координація планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних керівників.

5.Вивчення, узагальнення та використання прогресивного педагогічного досвіду роботи класних керівників.

6.Сприяння створенню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.

2. Функції методичного об’єднання класних керівників.

Методичне об’єднання класних керівників:

1.Організовує колективне планування й колективний аналіз діяльності класних колективів.

2.Координує виховну діяльність класних колективів та організовує їхню взаємодію в педагогічному процесі.

3.Визначає та узгоджує принципи виховання та соціалізації учнів.

4.Організовує вивчення та застосування класними керівниками сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи.

5.Здійснює обговорення соціально-педагогічних програм класних керівників і творчих груп педагогів, матеріалів узагальнення передового педагогічного досвіду роботи класного керівника.

6.Оцінює роботу членів об’єднання, подає адміністрації школи пропозиції щодо заохочення найкращих класних керівників.

3. Документація методичного об’єднання класних керівників.

1. Звіт про виконану роботу за минулий навчальний рік.

2.Список членів методичного об’єднання класних керівників.

3.Річний план роботи методичного об’єднання.

4.Протоколи засідання методичного об’єднання класних керівників.

5.Аналітичні матеріали за підсумками проведених заходів, тематичного адміністративного контролю (копії довідок, наказів)

6. План роботи творчих груп.

7.Теоретичні та практичні розробки з проблемних тем творчих груп.

8.Інструктивно-методичні документи щодо виховної діяльності в класних колективах і діяльності класних керівників.

9. Матеріали «методичної скарбнички класного керівника»

ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОБОВ’ЯЗКИ КЕРІВНИКА МЕТОДИЧНОГО

ОБ’ЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ.

Керівник методичного об’єднання класних керівників

1.Відповідає за:

- планування, підготовку, здійснення та аналіз діяльності методичного об’єднання;

- поповнення «методичної скарбнички класного керівника»;

- своєчасне впорядкування документації щодо роботи об’єднання та проведених заходів.

2. Разом із адміністрацією школи стежить за:

- дотриманням принципів організації виховного процесу;

- виконанням класними керівниками їхніх функціональних обов’язків;

-підвищенням науково-методичного рівня виховної роботи;

- вдосконаленням психолого-педагогічної підготовки класних керівників.

3. Організовує:

- взаємодію класних керівників – членів м/о між собою та з іншими структурними підрозділами школи;

- відкриті заходи, семінари, конференції тощо;

- вивчення, узагальнення та використання в практиці прогресивного педагогічного досвіду роботи класних керівників;

консультації з питань виховної роботи.

4.Координує планування, організацію та педагогічний аналіз виховних заходів класних керівників.

5.Сприяє створенню та розвитку системи виховної роботи класних колективів.

6.Керує діяльністю творчих груп класних керівників.

Засідання м/о класних керівників 4-5 разів на рік: перше (організаційне) – у вересні, інші – 2 рази на семестр. План роботи м/о затверджується на першому засіданні. Управління плануванням та організацією діяльності м/о здійснює заступник директора школи з виховної роботи.

СТРУКТУРА ПЛАНУ РОБОТИ М/О КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ.

1.Аналіз соціально-педагогічної ситуації розвитку учнів та роботи м/о класних керівників в попередньому навчальному році.

2.Педагогічні завдання об’єднання.

3.Календарний план роботи м/о, який включає:

- план засідань м/о;

- графік відкритих заходів у класах;

4.Підвищення рівня фахової майстерності класних керівників:

- самоосвіта класних керівників;

- підготовка класними керівниками творчих робіт, виступів, доповідей;

5.Вивчення та узагальнення педагогічного досвіду роботи класних керівників.


15 якостей чудового КЛАСНОГО КЕРІВНИКА:

1. Вважає, що навчати дітей означає те ж саме, що запалювати їх;

2. Показує, що комунікація завжди залишається на 1-му місці;

3. Може знайти підхід до кожного свого учня;

4. Може зрозуміти учня, навіть коли інші його не розуміють;

5. Принаймні намагається усім серцем зрозуміти його/її ...

6. Грає зі своїми учнями, навчаючи;

7. Навчається разом із учнями (вивчає нові підходи, сучасні технології викладання…).

8. Думає разом з учнями та вміє наперед прорахувати, як це сприймуть і зрозуміють діти;

9. Постійно підтримує та вірить у своїх учнів;

10. Прищеплює дітям загальнолюдські цінності і сам дотримується їх у повсякденному житті;

11. Підходить до вчителювання не механічно, а з душею;

12. Готовий ефективно співпрацювати і взаємодіяти не тільки з учнями, а й з колегами, батьками;

13. Вчить своїх учнів посміхатися, цінувати життя і оберігати середовище;

14. Постійно вдосконалюється і розвивається;

15. Навчає мислити нешаблоно, виходячи за рамки навчального плану.


Бути вчителем означає:

- показувати дітям, що має значення насправді;

- на своєму прикладі показувати, як можна полюбити певну справу;

- мотивувати учнів постійно дізнаватись щось нове;

- не боятися виступати перед цілим класом і отримувати від цього задоволення;

- нести особисту місію - реалізовувати зміни на краще у школі і поза її межами;

- запалювати вогники в очах дітей;

- стати супергероєм для своїх учнів;

- отримувати насолоду від вивчення нового.


І трішечки жартів :)


16 кроків на шляху вчителя.

1. У перший тиждень учителювання ти зрозумієш, що таке біль у ногах.

2. Уночі тебе переслідуватимуть учительскі кошмари.

3. Деякі з них стануть дійсністю, і ти зазнаєш провалу, але не здаватимешся.

4. Уперше спатимеш, сидячи над купою зошитів.

5. Скоріше за все підвищиш голос у класі (хоча б раз), вибачишся - і учні пробачать.

6. Матимеш чудовий урок і пишатимешся собою.

7. Спробуєш бути бездоганним учителем, візьмеш усю роботу на себе і потонеш у паперах.

8. Відчуватимеш себе найщасливішим у світі, коли учні здивують своїми роботами й ідеями.

9. Завжди хвилюватимешся за своїх учнів.

10. Навчатимеш і поважатимеш усіх дітей, навіть якщо вони інші.

11. Одного дня учні запросять тебе на випускний і висловлять подяку.

12. Будеш мислити критично і діяти по справедливості навіть у найгірші дні.

13. Надихатимеш учнів бути кращими людьми.

14. Навчиш учнів мислити без кордонів.

15. Виховаєш творців кращого майбутнього.

16. Світ стане кращим завдяки тобі.